-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51489 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

آيا چشم زخم جنبه علمي و شرعي دارد؟ در زمان ايمه ( ع ) هم وجود داشته است ؟درمان چشم زخم چگونه است ؟
چشم زخم وچشم زدن در روايات متعددي آمده است و از نظر شرعي ثابت است . ازپيامبر اكرم ( ص ) و حضرت رضا ( ع ) نقل شده است كه مي فرمايند : ( ( چشم زخم حق بوده و داراي واقعيت است ) ) . امام صادق ( ع ) نيز مي فرمايد : ( ( براي در امان ماندن از آن سه مرتبه بگو : ( ( ماشاالله لا قوه الا بالله العلي العظيم ) ) . در تفسير آيه شريفه سوره يوسف كه حضرت يعقوب به يازده فرزندش توصيه مي كند كه از يك دروازه وارد شهر مصر نشويد، برخي ازمفسران گفته اند : علت اين توصيه در امان ماندن از چشم زخم ديگران بوده است . از نظر علمي برخي از دانشمندان چشم زخم را تاكيد نموده اند؛ ولي توجيه علمي معتبري براي آن ذكر نكرده اند و اين مساله همچنان در هاله اي از ابهام و شگفتي باقي مانده است . بوعلي سينا در كتاب ( ( اشارات ) ) مي گويد : براي بعضي از نفوس تاثيراتي در خارج از بدن خودشان هست ، به يك نحوارتباط روحاني مثل ارتباط نفس به بدن . برخي ديگر گفته اند : تشعشعاتي به صورت موج ازچشم شخص بيرون مي آيد و در طرف مقابل اثر مي گذارد.گفتني است كه اين نظريات در مجامع علمي ثابت نشده و چيزي كه هست بسياري از دانشمندان اقرار و اعتراف به وجود چيزي به عنوان چشم زخم دارند .البته تجربه براي اثبات آن كافي است ولو وجه علمي آن معلوم نباشد.اما جهت محفوظ ماندن از چشم زخم غير از گفتن سه مرتبه ( ( ماشاالله لا قوه الا بالله العلي العظيم ) ) ، خواندن معوذتين ( قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذبرب الناس ) و خواندن آيه ( ( و ان يكاد ) ) نيز در روايات آمده است و همين طوراگر انسان از چيزي يا كسي تعجب كند و در چشمش بزرگ جلوه كند، جهت محفوظ ماندن آن چيز يا شخص ، بهتر است ( ( الله اكبر ) ) و يا ( ( ماشاالله لا قوه الابالله العلي العظيم ) ) و يا ذكر خداوند را به هر شكلي بگويد .در موردچيزهايي كه برخي جهت محفوظ ماندن از چشم زخم به همراه خود دارند،گفتني است كه اگر آيه يا دعاي معتبري باشد، اشكالي ندارد .اما براي چيزهاي ديگر دليلي نداريم . در مورد اسفند ( اسپند ) در روايات آمده است كه شياطين را دور مي كند ( چون ضدعفوني كننده خوبي است و در اخبار ازعناصر مضر گاهي به شيطان تعبير شده است ) . دود آن و خودآن اگر در خانه باشد، باعث محفوظ ماندن خانه و اهل آن از شياطين است و براي چشم زخم بي تاثير نيست ، ( بحارالانوار، ح 62، ص 233 ) . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.